ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Αγγελική Δαρλάση
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η αποδημία/Ο καημός της ξενιτιάς/Ο ελληνισμός έξω από τα
σύνορα/Τα μικρασιατικά /Οι πρόσφυγες
ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η βιοπάλη/Το αγωνιστικό πνεύμα του ανθρώπου
ΕΙΔΟΣ: Μυθιστόρημα
ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αδελφική σχέση, Αθήνα,
Θάνατος, Θέληση, Πρόσφυγες, Στερεότυπα/Ρατσισμός
ΔΙΑΦΟΡΑ: Βραβείο
εφηβικού - νεανικού βιβλίου 2018 από τον κύκλο του
ελληνικού παιδικού βιβλίου.
ΣΕΛΙΔΕΣ: 198
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Μεταίχμιο,
2017.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
- Για ποιους λόγους θεωρείς ότι το συγκεκριμένο βιβλίο κέρδισε βραβείο εφηβικού - νεανικού βιβλίου; Το χαρακτηρίζει κάποια πρωτοτυπία; Να αιτιολογήσεις ό,τι γράψεις.
- Προσπάθησε να κάνεις μια σύντομη παρουσίαση των γεγονότων που οδήγησαν στον ξεριζωμό των Ελλήνων το 1922 από τη Μικρά Ασία.
- Σε κάποιο σημείο του βιβλίου επιστρέφει στην οικογένειά του ένας Μικρασιάτης πρόσφυγας. Αφού διαβάσεις το κείμενο «Η επιστροφή του Αντρέα» από εδώ, προσπάθησε να βρεις ομοιότητες και διαφορές ως προς το περιεχόμενο ανάμεσα στο βιβλίο και στο συγκεκριμένο απόσπασμα.
- Σημαντική θέση στην υπόθεση του βιβλίου έχει το βιβλίο του Σαίξπηρ «Η Τρικυμία». Εάν θέλεις μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ. Στη συνέχεια, αφού το μελετήσεις, να εξηγήσεις γιατί η συγγραφέας επέλεξε αυτό το βιβλίο να το ενσωματώσει στην υπόθεση.
- Μετά τη μελέτη του βιβλίου ποιες είναι οι σκέψεις σου αναφορικά με τη ζωή των Ελλήνων στη Σμύρνη;
- Για ποιους λόγους πιστεύεις ότι η συγγραφέας καταφεύγει συχνά σε αναχρονίες, δηλαδή τόσο σε ανάδρομες όσο και σε πρόδρομες αφηγήσεις; (Εάν δε γνωρίζεις τους παραπάνω όρους, μπορείς να μελετήσεις το λήμμα Αναδρομή από εδώ).
- Προσπάθησε να αναφέρεις μερικά παραδείγματα από το βιβλίο στα οποία θα φαίνεται ο τρόπος που η συγγραφέας μεταφέρεται από το αφηγηματικό παρόν στο παρελθόν.
- Το βιβλίο αποτελείται από τρία κεφάλαια. Παρατήρησε τον τρόπο που αρχίζουν. Ποια είναι τα συμπεράσματά σου όσον αφορά τη συμμετοχή του αφηγητή σ’ αυτά; Γιατί πιστεύεις ότι κάνει αυτές τις επιλογές η συγγραφέας;
- Για αρκετό καιρό οι πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία έμειναν στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών. Κάνε μια έρευνα στο Διαδίκτυο για το συγκεκριμένο θέατρο και παρουσίασε τα αποτελέσματά της στους συμμαθητές σου/γονείς σου. Μπορείς να παρουσιάσεις και εικόνες της εποχής που εικονίζουν πρόσφυγες μέσα σ’ αυτό.
- Κάνε μια έρευνα στο Διαδίκτυο για το γιαπωνέζικο πλοίο που βρέθηκε στο λιμάνι της Σμύρνης το 1922 και έσωσε πολλούς Έλληνες. Στη συνέχεια παρουσίασε πτυχές αυτής της συγκλονιστικής στιγμής σε αντιδιαστολή με πράξεις καπετάνιων άλλων πλοίων που βρίσκονταν στην ίδια περιοχή την ίδια χρονική στιγμή.
- Το βιβλίο τελειώνει χωρίς να πραγματοποιηθεί μια συνάντηση που μάλλον προοικονομείται. Γιατί πιστεύεις ότι κάνει η συγγραφέας αυτήν την επιλογή; Δε θα ήταν το τέλος πιο ευχάριστο ένα πραγματοποιόταν η συνάντηση; Να αναλύσεις τις σκέψεις σου.
- Κατάγραψε σκέψεις στο ημερολόγιό σου σχετικά με τις δυσκολίες που πέρασαν οι πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία αλλά και τη δύναμη που είχαν, για να τις ξεπεράσουν.
- Μετά την ανάγνωση του βιβλίου πιστεύεις ότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε σήμερα στη ζωή μας είναι ικανές να μας λυγίσουν; Ανάλυσε τις σκέψεις σου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου