137. Ο ΠΥΡΟΒΑΤΗΣ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ, Θ. Κούκιας


ΤΙΤΛΟΣ: Ο πυροβάτης των αστεριών

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Θοδωρής Κούκιας

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η αγάπη για τους συνανθρώπους μας/Οι φιλικοί δεσμοί/Η αγάπη

ΑΛΛΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η αποδημία/Ο καημός της ξενιτιάς/Ο ελληνισμός έξω από τα σύνορα/Τα μικρασιατικά/Οι πρόσφυγες, Οικογενειακές σχέσεις

ΕΙΔΟΣ: Μυθιστόρημα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αδελφική σχέση, Αθήνα, Άρρωστο παιδί, Ατελής οστεογένεση, Εφηβεία, Οικονομική κρίση, Περιπέτεια, Προβλήματα πόλης, Στερεότυπα/Ρατσισμός, Φαντασία, Φιλία

ΔΙΑΦΟΡΑ:

ΣΕΛΙΔΕΣ: 253

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ: Μπορεί κανείς να τη διαβάσει εδώ.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Εκδόσεις Κέδρος, 2018.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
  1. Σχολίασε τον τίτλο του βιβλίου. Με αφορμή ποιο συμβάν προέκυψε;
  2. Ο πρωταγωνιστής του βιβλίου πάσχει από μια διαταραχή που λέγεται «ατελής οστεογένεση». Αφού μελετήσεις τον παραπάνω όρο στο Διαδίκτυο, να εξηγήσεις με λίγα λόγια τι ακριβώς είναι η διαταραχή αυτή.
  3. Μία από τις μεθόδους που χρησιμοποιεί ένας εκπαιδευτικός, για να διδάξει τα συνώνυμα, είναι μέσω των κλιμακωτών σχημάτων λόγου. Αφού την εξηγήσεις στους συμμαθητές σου, να αναφέρεις ένα δικό σου παράδειγμα. Θα μπορούσες να προτείνεις κι άλλους «εναλλακτικούς τρόπους μάθησης»;
  4. Στο βιβλίο θίγονται σοβαρά κοινωνικά προβλήματα, όπως είναι ο αλκοολισμός, ο ρατσισμός, η μοναξιά, τα στερεότυπα, η κακοποίηση παιδιών κ.ά. Επίλεξε κάποια από αυτά ή άλλα που εσύ θα εντοπίσεις και προσπάθησε να παρουσιάσεις τις αιτίες, τις συνέπειές τους καθώς και τις λύσεις για την καταπολέμησή τους.
  5. Στο βιβλίο αναφέρονται έννοιες, όπως η «Σπείρα του Αρχιμήδη», «Ακολουθία Φιμπονάτσι» και ονόματα όπως «Πυγμαλίων» , «Ρωμύλος και Ρώμος». Μπορείς να βρεις πληροφορίες για κάποια από αυτά και να τις παρουσιάσεις στους συμμαθητές σου/γονείς σου;
  6. Πιστεύεις ότι ο σημερινός άνθρωπος ζει περισσότερο την εικονική του ζωή ή την πραγματική; Μήπως μέσω της πρώτης σκηνοθετεί τη ζωή που θα ήθελε να έχει, όπως αναφέρεται στο βιβλίο; Προσπάθησε να αναπτύξεις τις απόψεις σου σε 1-2 παραγράφους.
  7. Στο βιβλίο προβάλλεται η διαφορετικότητα με πολλούς τρόπους. Αφού επιβεβαιώσεις το παραπάνω με παραδείγματα, να αναπτύξεις τις σκέψεις σου για τον ρόλο της διαφορετικότητας στη ζωή μας.
  8. Χρησιμοποίησε τα Λεξικά της Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα, για να βρεις τη σημασία της λέξης κνώδαλο που χρησιμοποιείται στο βιβλίο. Μπορείς να την χρησιμοποιήσεις σε φράσεις που θα δημιουργήσεις;
  9. Με αφορμή το βιβλίο που διάβασες γράψε τις σκέψεις σου σε μορφή άρθρου για τη σχολική σου εφημερίδα αναφορικά με το ζήτημα των προσφύγων και την αντιμετώπισή τους που θίγει το βιβλίο.
  10. Θα μπορούσες να καταγράψεις τις σκέψεις σου σε μορφή ημερολογίου για όλη αυτή τη δυστυχία που περιγράφεται στο βιβλίο; Θεωρείς ότι οι νέοι θα μπορούσαν να αλλάξουν τον κόσμο;
  11. Ποιες είναι οι παρατηρήσεις σου για τα χαρακτηριστικά της γλώσσας του συγγραφέα; Μπορείς να αναφέρεις συγκεκριμένα παραδείγματα;
  12. Στο βιβλίο καταγράφονται οι σκέψεις ενός νέου για την οικονομική κρίση που εξακολουθούμε να βιώνουμε. Ποιες είναι αυτές και ποιες οι δικές σου;
  13. Ένα από τα θέματα που θίγονται στο βιβλίο είναι  ο τρόπος που προσπαθούν οι γονείς να ετοιμάσουν το μέλλον για τα παιδιά τους. Τι αναφέρεται στο βιβλίο; Ποιες είναι οι δικές σου σκέψεις; Πιστεύεις ότι το τραγούδι που μπορείς να ακούσεις από εδώ ταιριάζει στην περίπτωση του πρωταγωνιστή;
  14. Ο αφηγητής συχνά κάνει αναδρομές στο παρελθόν. Πώς καταφεύγει σ’ αυτές και πώς επανέρχεται στο αφηγηματικό παρόν; Μπορείς να αναφέρεις μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα;
  15. Ποιες είναι οι παρατηρήσεις για τον αφηγητή (δραματοποιημένος ή μη δραματοποιημένος) και την εστίαση της αφήγησης (μηδενική ή εσωτερική); Λεπτομέρειες για τα παραπάνω μπορείς να βρεις στο λήμμα αφηγητής από εδώ (σελ. 32, 34).
  16. Το βιβλίο παρουσιάζει κάποια κοινά στοιχεία σε σχέση με το βιβλίο «Το αγόρι  - χρυσόψαρο», της Λ. Τόμσον όσον αφορά το περιεχόμενο και την αφήγηση. Εάν το έχεις διαβάσει, θα μπορούσες να τα καταγράψεις;
  17. Προσπάθησε να αναπτύξεις σε 1-2 παραγράφους κάποια από τα αποσπάσματα του βιβλίου που ακολουθούν:

«Κάθε άνθρωπος ψάχνει εκείνη τη σπίθα στη ζωή του που θα γίνει φωτιά και θα κάψει όλα όσα φοβάται και σαν πυρκαγιά θα καρβουνιάσει όλες τις αλυσίδες που τον κρατάνε αιχμάλωτο».
«Το μυαλό τρέφεται με εμπειρίες, όχι με εικόνες».
«Δεν υπάρχει χειρότερο συναίσθημα από το να σε λυπάται κάποιος! Ο οίκτος είναι το πιο ύπουλο απ’ όλα τα συναισθήματα».
«Ο δρόμος του καθενός φτιάχνεται από τις επιλογές του».
«Ξεκίνα να χτίζεις τον κόσμο σου! Πρώτα να κοιτάς και μετά να πράττεις. Ποτέ μόνο ένα από τα δύο!».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου